guest performance by Quindell Orton > Munich/Athens
performance dance TED talk activism
A dancer, a projection screen, a live camera, a set of silicone abs, and a question: How does a body »make« masculinity and how do our ideas of masculinity shape the world we live in?
With a mix of pop culture, politics and personal interviews, MAKING OF A MAN is an exploration of masculinity, male heroics and the vulnerable side of masculinity.
It is a look at the leaky containers we build for male identity and our constructs of masculinity. Who gets to »do« masculinity and why?
Beyond the rigidly chiselled codes of masculinity, how can we find other ways of being together in the world? And what potential does this harbour?
With a lot of humour, full use of media and the body and with highly topical analysis, the evening moves seductively fluidly between performance, TED talk and dance.
premiered on March 2nd 2024 at HochX Theater Munich / GoDrag Festival
22 March 2025
show start 20 Uhr
tickets 18 € / 13 € reduced / 9 € students / 0 € solidarity ticket
duration approximately 1 hour
performance in English
choreography + concept Quindell Orton
dramturgy Maxwell McCarthy
Performance Quindell Orton
stage + sound design Quindell Orton
video in Dialog with David Ikenna Okegwo
costume Louis Caspar Schmitt
creative producer Rat & Tat Kulturbüro
set construction Klaus Hammer
photos Gabriela Neeb
thanks to Anna Konjetzky, Sahra Huby, Lisa-Marie
Meinig, Sergej Maingardt
interview partners Maxwell McCarthy, Paula-
Irene Villa Braslavsky, Bas van der Kruk, Jonaid
Khodabhakshi, Kamill Lippa, Ashton Butcher, Chris-
pascal Englund Braun
Web → www.quindellorton.com
Insta → @qxt29
Presse
»Eine äußerst humorvolle und kunstvolle Aufführung erwartet uns ... Dabei wechselt Orton mit großer Leichtigkeit zwischen der ernsten Geste des TedTalk, dem kindlichen Spiel mit den Puppen, den suchenden Bewegungen im Tanz mit ihren weiblichen und männlichen Konnotationen und der maximal exponierten Männlichkeit des nackten Oberkörpers. Das ist handwerklich beeindruckend und führt zugleich jeden biologistischen Anspruch auf den Zusammenhang von Körper und Geschlecht ad absurdum ... Während dieser Worte tanzt Orton in freien, raumgreifenden Bewegungen und lässt uns den Körper der Performer*in noch einmal in seiner ganzen Intimität und Unmittelbarkeit erleben.«
– ACCESS TO DANCE, 2024
„Die kleine Bühne des Tyl-Theaters wurde dann kraftvoll und einfühlsam von der Lecture-Performance Making of a Man eingenommen, die unorthodox das Phänomen der Hypermaskulinität einer einfühlsamen und überraschend funktionalen Bühnenanalyse unterzieht, das patriarchale Konstrukt des testosterongeschwängerten Helden mit der Möglichkeit männlicher Verwundbarkeit konfrontiert und so mutig versucht, neue neue Möglichkeiten für die männliche Existenz zu finden und zu verteidigen ... zu Recht donnernder Applaus und Bewunderung.«
– Petr Klarin, Klár-Divadelni Festival, 2024
»Das Stück von Orton wechselt unterhaltsam zwischen Monolog und Tanz.«
– WELT, Frédéric Schwilden, 20245